Zajta Loránd


(Fotó:Asi)
Most vagyunk kint először a fesztiválon, meg a Gozsduban is, alapvetően elégedett vagyok a forgalommal, úgy érzem megtaláltuk a számításainkat. Egy folk galériát üzemeltetünk, ecuadori kézműves termékek értékesítésével foglalkozunk a feleségemmel. Éltünk Izraelben, Ecuadorban és most itthon, Magyarországon.
A nejemmel, aki ecuadori származású, Izraelben, egy kibucban ismerkedtünk meg, ő biológusként dolgozott kint, én meg nyelvet tanultam ott.
Nem vagyok zsidó, nincsenek zsidó gyökereim, és azért mentem éppen Izraelbe, mert kiváncsi voltam, azaz itthon értek olyan ellenhatások, amelyek engem ebbe az országba vezettek. Jelenleg végzős vagyok, hebraisztikát tanulok.
Azt hiszem, nekem jót tett az Izraelben eltöltött időszak, bennem komoly hatást gyakorolt. Az érdekes az, hogy az ecuadori feleségemnek vannak zsidó ősei, a családja pár évszázaddal ezelőtt telepedett meg Ecuadorban.
Mióta itt élünk Magyarországon, csak és kizárólag ecuadori kézműves termékek forgalmazásával foglalkozunk.
Sokat gondolkodtam aszon, hogy mit is jelent a zsidóság nekem, erre többféle válaszom van, a legfontosabb talán az egyetemen Komoróczy professzor példája lehet, aki tanszékvezető volt az egyetemen, ő nem zsidó, de valahol mégis az, már ha a pályafutását nézzük. Én neki nagyon sokat köszönhettem.
Kevesen tudják, de Ecuadorban sok zsidó él, a 13 milliós ország egy százaléka zsidó, a fővárosban Quitóban közel 100.000. zsidó él. Vágyaink közt szerepel, hogy elköltözünk Ecuadorba, ahol például az ottani zsidó iskolában tanítanék majd.
Mi a jövő héten a Millenáris Parkban is kiállítunk a II. Latin-Amerikai Napokon.

Megjegyzések

Unknown üzenete…
NO! MOST TALÁLTAM A LAPODRA:
roiroiemma
Sharon Asher üzenete…
Örülök, és üdvözöllek a blogomban, további jó olvasgatást kívánok:-)))

Népszerű bejegyzések