Köves Tamás




(Fotó:Asi)
Egyre hidegebb van, de azért még sikerült leültetnünk asztalunkhoz Köves Tamást, akiről azt kell tudni, hogy volt már kiállítása a Zsidó Nyári Fesztiválon, 2003 óta rajzol a zsidóság témaköréhez tartozó képeket.

Most is a műveimmel vagyok itt a Gozsduban. Én mindig is nagyon szívesen rajzoltam, nem akartam ezeket én eladni, de egy barátom beszélt rá, hogy kilépjek a nyilvánosság elé. Ami a téma választásomat illeti, saját származásomat, a zsidóság örömhangulatát igyekeztem és igyekszem megragadni. Nagy hatással volt, van rám a klezmer zene is, ez is sokat szerepel az alkotásaimban, ez is sokat jelent nekem. Azt gondolom, hogy a műveimben szereplő haszidok adják vissza leginkább a zsidóságnak a karakterét.

Nagy sikere van a műveimnek, tetszett a látogatóknak, a Magyar Televízióban is sikerült bemutatkoznom, a Klubrádió, a Rádió Café is foglalkozott velem, ennek is köszönhető volt, hogy most sokan kerestek engem, illetve a rajzaimat.

A Zsidó Nyári Fesztivál nagyon fontos, a kultúra bemutatása nagyon fontos, de a leglényegesebb a nyitottság érzékeltetése. Van azonban némi kritikai megjegyzésem, talán több olyan programra lenne szükség, amely a judaizmust karakteresebben mutatja be.

(Fotó:Asi)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések