Szekler György


(Fotó:Asi)
Többször jártam Izraelben, a lányom él kint. Amikor először voltam az országban, akkor hatalmába kerített egy furcsa érzés, talán mondhatom, csodára vártam, amit meg is kaptam. A Siratófal volt a legnagyobb élményem. Akkoriban a lányom egy kibucban lakott, ott látogattuk meg őket, nagyszerű élmény volt, bár számomra nem volt megfelelő az az életforma, amit ott láttam. Azt azért mondhatom, hogy mindenhol láttam Izraelben olyan momentumot, amit máshol nemigen lehet látni. Sorolhatnám a településeket, Tel Aviv, Jaffa, Jeruzsálem, de nem is érdemes folytatni.
Ami nem tetszett, az az erőszakosság, ami nekem már kicsit sok volt. Egy buszmegállóban álltunk, ahol jobban tolakodtak az emberek, mint mondjuk nálunk a 6-os villamoson. A közelmúlt eseményei pedig azt mondatják velem, hogy nem kell szégyellni a zsidóságot, legyen szó az enyémről, vagy éppen másokéról. Sajnos voltak esetek, amiről beszélnek, de ez ne befolyásoljon senkit, aki vállalni akarja a zsidóságát.
Szekler György és Radó Gyula

(Fotó:Asi)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések