Rózsás Szabolcs

Éltem Izraelben, közel négy évig laktam az országban, dolgoztam kibucban, tanultam judaisztikát. Azért mentem Izraelbe, mert huszonévesen tudtam meg, hogy vannak zsidó gyökereim, először a szombathelyi közösség tagja lettem, majd elkerültem Izraelbe. Ott inkább magyarnak tartottak, főleg azért, mert csak apai ágon tudtam igazolni a zsidóságomat. Igaz az is, hogy még itthon is megpróbáltam betérni, de nem volt nagyon sikeres. Kint egy vallásos kibucba kerültem, direkt a betérés miatt, ott 8 hónapig tanultam, majd sikeres vizsgát tettem.
Az volt a legrosszabb nekem, hogy Magyarországon simán lezsidóztak, mig Izraelben pedig jó ideig nem tekintettek zsidónak, csupán magyarnak.
Azért jöttem ide vissza, mert a szerelem visszahozott haza, azóta élek itthon, nem is voltam Izraelben azóta, talán most tavasszal eljutok megint. Érdekes dolog, Izrael hiányzik, de ha eljutok oda, akkor meg Magyarország hiányzik.
Jeruzsálem a legkedvesebb városom Izraelben, annak minden köve, minden pontja sokat jelent nekem ma is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések