Toposzolunk-toposzolgatunk
Toposzolunk-toposzolgatunk. Mindenki, beleértve természetesen engemet
is. Nem lényeges most a kifejezés eredeti értelme és üzenete, inkább a számomra
használható tartalmakat kurkászom ki, melyek a hozzám hasonlók és velem szóba
állók számára is simán értelmezhetőek, az ellenségeim számára mindenesetre
biztosan. Maradjunk abban, hogy kénytelenek vagyunk bizonyos „megkerülő”,
sokszor nevetségesnek hangzó, ám többnyire látens, gyűlölettel teli közhelyeket
alkalmazni, csak hogy szalonképesek maradjunk. Ilyenkor /is/ használunk
toposzokat. A toposz további előnye, hogy jogilag nehezen megfogható, a finom
célozgatás, amit csak a bennfentesek értenek, mindig kimagyarázható valamilyen
konzekvens érvrendszer mentén. Például, hogy „itt egyáltalán nem arról van szó,
ez nem is az, amire azok, akik perelnek, gondolnak” vagy „hát de viccesen így
szokták mondani, ez csupán egy vicces közhely, mely a köznyelvben és a
szakmában már régesrég elfogadott”. Ha én, tegyük fel, egy plakátarcra fekete
filccel egy kis kefebajuszkát rajzolok, sőt még két-három ferde vonallal egy hírhedt
frizurát jelzek, akkor nem tettem mást, mint hogy egy teljesen egyértelmű
toposzt alkalmaztam. Mindenki érti az üzenetet, elsősorban az átrajzoltarcú,
aki jogosan fog feljelenteni, hogy én bizonyítottan, nagyközönség előtt
állítottam róla, hogy ő egy náci. Persze lehet, hogy igenis náci, de ezt meg ő
tartja egy, jelenleg még negatív töltésű toposznak, és – hangsúlyozom –
jelenleg még nem vállalja fel, később még büszke is lehet rá. Nyomatékosan
kijelentem, én nem tettem ilyet, de ha továbbra is a feltételes módban
maradunk, akkor bizony megtehettem volna, és a bíróság előtt nyilván azzal
védekeznék – sunyin rötyögve magamban, – hogy én bizony kifejezetten Csepeli
Károlyra, világhíres zsidó földinkre gondoltam, azaz Charles Chaplinre, és ja…,
hogy nem Csepelről származott el, hát arról meg nem tehetek. A toposz egy
rendkívül hatékony fegyver, mely pontosan eléri célját, de unfair lehetőséget biztosít
használójának, kivonni magát a felelőségrevonás terhe alól. A toposzok szép
lassan kamuflázzsá, büntethetetlen rágalomálcává válnak. Váltak már.
A Magyar Köztársaság
Rendőrsége természetesen annak rendje és módja szerint tudomásul vette Hegedűs
Lorántné jobbikos országgyűlési képviselő bejelentését, egy tüntetésre
vonatkozólag. Én ezt a hivatalos papirost nem láttam, de kétségtelenül csupa
szép és támogatandó dologról fog – a bejelentés szerint – szólni a demonstráció.
Papíron. Ami konkrétan nincs leírva, azt nem is kérvényezhették volna
jogszerűen, szó sem lehet tehát egy szélsőjobboldali, súlyosan nyilasérzelmű,
pogromterhes sokadalomról. A nyilvánvaló, sorokközti tartalommal nem
foglalkozik a rendőrség, kénytelen vagyok feltételezni, hogy nem is képes rá. A
Magyarországot folyamatosan ostromló karvalytőke, a nemzet vére kiszívása, a
nemzet kirablása, földönfutóvá tétele, sőt kiirtása ellen tüntetni nemes és
támogatandó dolog, csak hát ez a megmozdulás a Zsidó Világkongresszus
közgyűlésének kezdetekor startol Budapesten, és az egybeesés szembetűnő. A fent
felsorolt toposzok alapján sajnos minden jel arra utal, hogy én nem vehetek
részt e rendezvényen. A Nemzeti Érzelmű Motorosok szintén érthetnek a
toposzokba kódolt virágnyelven, nem véletlenül jelentkeztek be már jókorán ők
is ugyanerre a napra, május 4-re, egy motoros kulturális kísérőrendezvénnyel, a
„Nagy anticionista vonulás” mellé.
Nade…, ez a kongresszus
Világzsidó lesz és és nem Világcionista. A cionisták sok tekintetben tudnak
„értékelhető dialógust” nyitni a helyi nácikkal, nyilasokkal, akármilyen tudományos
antiszemitákkal vagy a csak folklorisztikus zsidógyűlölőkkel. Ők tudni illik
éppen azért harcolnak, hogy a zsidók térjenek vissza Sionhoz, azaz Cionhoz, más
szavakkal, hagyják el gálutbéli szülőföldjüket. Egyáltalán nem véletlen éppen
ezért, hogy hírbe hozták a cionista mozgalmakat náci-kollaboráció vádjával. Ők
tudni illik valóban tárgyaltak a nácikkal, illetve a különböző országbéli
fasisztákkal, hogy akármilyen áron is zsidókat mentsenek és az akkori
Britt-Palesztinába menekítsenek. Izrael Állam maga is folytatott és folytat
cionista tevékenységet, amikor a Magreb-térség zsidóit hazahozta, Ceaucescutól
kivásárolta a romániai zsidóság nagyrészét, egymillió voltszovjet-zsidót
telepített le, hogy az irakiakról és fárszikról ne is szóljak, és magamat ne
überoljam az Abesszíniából kimenekített falassákkal. Egy cionista konferenciát
logikusmód támogatni kéne egy „nemzeti” érzelmű tüntetőnek. Tudja ő viszont nagyon jól, hogy nem cionista
összejövetelről van szó, csak a lehető legegyszerűbb, „legközérthetőbb” módon
él vissza egy alapjában véve mást jelentő, de a folyamatos antiszemita
véleményformálók szájában rágalomtoposszá vált fogalommal.
Más kérdés, hogy kell-e épp
„Judapestre” egy Zsidó Világkongresszus és ha igen, akkor a rendezvény neve nem
felel-e meg tökéletesen a tudományos antiszentimitizmus egyik alaptételének és
a cári titkosrendőrség által hamisított „Cion bölcsei jegyzőkönyvei”
rágalmainak. Amúgy is bajos az elnevezés. Nem Zsidó Világkongresszusról van
tudni illik szó, hanem World Jewish Congress-ről, a Világ Zsidóinak
Kongresszusáról, amit én nemes egyszerűséggel Diaszpóra Kongresszusnak
fordítanék vagy neveznék eleve angolul is. Miért? Mert így nem felelnék meg egy
évezredes, betokosodott toposznak, a „kozmopolita-mítosznak” és nem adnék
muníciót további összesküvés-teóriákhoz, egyben finoman céloznék arra is, hogy
a zsidók nem teljesen önszántukból szóródtak így szét e világon.
A magyar miniszterelnök is
beszédet fog tartani a kongresszuson. Ha
eddig nem folyt volna masszív választási kampány közpénzen, akkor ezzel aztán
végképp beindult. Az üzenethordozó médiumot a JWC bocsátja bérmentve
rendelkezésre. Szerénytelenségnek fog tűnni, de simán meg tudnám írni a
beszédet, minek tartalmával természetesen nem értenék egyet. Megírja más, mint
ahogy a közelmúltban a „Richter Gedeon” gyógyszergyár új debreceni
üzemének avatóján. „…a Richter történetében megmutatkozik a magyarság
története, annak a tehetséges, kitartó embernek a története, aki eléri célját,
bebizonyítja igazát, és maradandót alkot.”– mondotta a miniszterelnök úr. Mint
tudjuk, a semmiből gyógyszergyárat alapító Richter Gedeont, azt a bizonyos
tehetséges és kitartó embert a zsidótörvények miatt 1942-ben még a saját
gyárából is kitiltották, de szakértelem hiányában mégis rákényszerültek, hogy
Richter irányítsa a gyárat "titokban otthonról", hogy 1944 végén
aztán a nyilasok a Dunába lőjék. És ugye sajnos ez is a történethez tartozik,
csak a tisztelt miniszterelnök úr ezt tán hárítja. Szóval írnám: „Megvédjük zsidainkat, mint mindig a magyar-zsidó
együttélés hosszú történelme folyamán mindíg… mert mi befogadó nemzet voltunk s
vagyunk… egyben felajánljuk nélkülözhetetlen közvetítő tevékenységünket a
Közel-Kelet békétlenségének rendezése tárgyában. Mert büszke nép a magyar, mint
ahogy a zsidó is!”
Nem tüntetett, tiltakozott senki
pár hónapja, amikor egy másik szemitavilág-béli kongresszus zajlott Budapesten.
Itt is természetesen felszólalt a miniszterelnök. 16 arab országból több majd 250
üzletember vett részt. „A magyarok szemében elismerésre méltó, hogy az arab
kultúra több ezer éves – nyitotta beszédét a miniszterelnök az első arab–magyar
gazdasági fórumon, és hozzátette hamiskásan: „persze, ha Budapesten
körülnéznek, akkor láthatják, hogy a mi nagyszüleink, dédszüleink és ükszüleink
sem lustálkodtak.” Az Egyesült
Arab Kamara elnöke válaszában kifejtette: „Sok arab ország gazdag üzletemberei
keresik a jó beruházási lehetőségeket a világban. 2020-ra 4 ezer milliárd
dollárnyi arab tőke keresi majd a helyét. Ez Magyarország teljes éves
termelésének hússzorosa, s ezzel legfeljebb Kína és az USA előzheti meg az arab
országok erejét a világ gazdaságának alakításában…” Szegény Peresz
meggondolatlan jópofizása "..ve hájom konim Ungária ve Polin...". Naja, fatális kis toposzkísérlet az nyíltlelkű
arab rokonokhoz képest!
Ja, és a miniszterelnök úr beszédében még
kifejtette, hogy valamiben nagy a hasonlóság a két nép között, hogy a magyar és
az arab büszke nép!
Megjegyzések