A kék madár

Kék madár definíciója az internetes társkeresőben kiéget, a márciusi tel - avivi
könyvfesztivál Gantner Ádám vendég írójának a tollából.

KÉK MADAR eltérő aspektusból


A kék madár

Mindenki keresi a saját kék madarát.
Én is
Tavaly megtaláltam.
De azért ez nem ilyen egyszerű.
Nem ismertem ezt a kifejezést,
a nővéremtől hallottam: kék madár.
Rosszkedvem volt.
Megkérdezte mi bajom, van?
Szomorú vagyok-feleltem.
És miért vagy szomorú?- kérdezte
- nem tudom, valami nagyon hiányzik innen belülről,
és ezt már nagyon régóta érzem -feleltem.
Akkor te a kék madaradat, keresed- mondja halkan
- Ki az a kék madár? Kérdem
Kék madár-az, amit minden ember keres, sokan megtalálják de nagyon sokan nem.
Én megtaláltam.
Nem éreztem rögtön, hogy Ő az csak jóval később.
De akkor, mát tudtam ez a lány sokkal több.
Már nagyon régen nem szerettem senkit,
és Őt csak szeretni akartam,
ahogy még nem tettem, gyengéden.
A kék madár, nem egy éjszaka, nem egy nap, nem egy hónap
mint eddig.
A kék madár az örök.
Nehezen indult, el sem kezdődött, és be sem fejeződött.
Megkaptam, egy év után enyém lett, de csak a teste.
A lelkét nem adta Kértem, sírtam, könyörögtem- Kék madár add a lelked!
Adná- de, nem tudja valami mindig visszatartja.
Lelked nélkül nem kellesz:
Szépen kérlek, szállj el Kék madár!

Gantner Ádám

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések