לקראת יום הכיפורים: כוננות גבוהה באזור הצפון

לקראת יום הכיפורים: כוננות גבוהה באזור הצפון
במשטרת ישראל חוששים מחיכוכים בין יהודים לערבים במהלך יום הכיפורים, בעיקר על רקע הצתת המסגד בצפון בתחילת השבוע. בערים רבות ברחבי הארץ יוצבו כוחות גדולים שינסו לשמור על השקט ולמנוע עימותים בין הצדדים





מערכת הביטחון ממשיכה בהכנותיה ליום הכיפורים. לאחר שאמש הוקפצו חיילי מילואים לבסיסיהם על מנת לתרגל את מוכנותם, הודיעה המשטרה כי אלפי שוטרים ימוקמו במרכזי הערים המעורבות, על מנת למנוע חיכוכים בין ערבים ליהודים.

ההחלטה על הגברת הכוננות במשטרה הגיעה לאחר הצתת המסגד בכפר טובא-זנגרייה בתחילת השבוע. בכפר יוצבו במהלך יום הכיפורים כוחות גדולים מחשש להתפרעויות. במקביל הורתה המשטרה לתגבר את האבטחה בערים הסמוכות לטובא-זנגרייה מחשש למעשי נקם.

מוקד נוסף בו המשטרה נערכת בכוח מתוגבר היא העיר עכו, שם תוצב פלוגה של משמר הגבול. במשטרה רוצים למנוע התלקחות של מהומות כפי שהתרחשו בעיר לפני שלוש שנים. בירושלים יוצבו כאלפיים שוטרים באזור הר הבית והעיר העתיקה.


ימים ספורים לאחר הצתת המסגד בכפר טובא זנגריה שבגליל, הותר לפרסום כי המשטרה עצרה חשוד בפעולת ה"תג מחיר". החשוד, שנעצר שעתיים בלבד לאחר ההצתה, הובא היום לבית משפט השלום בכפר סבא, שם הוארך מעצרו ב-5 ימים.

החשוד הוא צעיר יהודי כבן 19, תושב הצפון במקור שלמד בישיבה ביהודה ושומרון. בתחילת הדיון היום בבית המשפט, אמר השופט לנציג המשטרה שהמסמך הסודי שהעביר לידיו אינו מפורט דיו. נציג המשטרה ביקש לערוך הפסקה בדיון כדי להתייעץ עם הממונים עליו. החשוד, מצדו, מכחיש כל קשר או מעורבות בהצתת המסגד.

נציג היאחב"ל בדיון ביקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של החשוד ב-11 ימים. השופט סירב לבקשת המשטרה והאריך את המעצר ב-5 ימים, אולם אמר בתום הדיון כי "החשד הראשוני נגד החשוד התעבה".

http://www.mako.co.il/news-military/security/Article-8151d97c0cbd231017.htm&sCh=31750a2610f26110&pId=55227376

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések