מועצת הביטחון תתכנס לדון במשבר הישראלי-פלסטיני


פרושאור: זו הפעם הראשונה שיש באו"ם ייצוג לארגון טרור

מועצת הביטחון תתכנס אחר הצהרים לדון בהסלמה ותשמע עדכון ממזכיר האום באן קי מון. באן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עם שר החוץ של ארצות הברית קרי ועם כמה מנהיגים אחרים באיזור, ובהם נשיא מצרים עבדל פתאח א-סיסי.
נתניהו אמר בשיחתו עם באן כי שום מדינה לא הייתה מסכימה לעמוד לפני התקפות טילים בלתי פוסקות ונסיונות חדירה מהים ובמנהרות. נתניהו שוחח גם עם שר החוץ של ארצות הברית קרי ועם קנצלרית גרמניה מרקל.

במסיבת עיתונאים בניו יורק אמר באן כי המצב בעזה עלול להדרדר במהירות ולצאת מכלל שליטה. לדבריו, עזה והאיזור כולו אינם יכולים לשאת עוד מלחמה. הוא דחק בראש הממשלה נתניהו לנהוג בריסון ולכבד את החוקים הבין-לאומיים להגנה על אזרחים. מזכיר האום גינה את ההתקפות על ישראל והביע דאגה ממספר ההרוגים ברצועת עזה.

הפלסטינים וקבוצה של שגרירים ערביים דרשו מהנשיא הזמני של מועצת הביטחון, שגריר רואנדה, יוג'ין גסאנה, לכנס בדחיפות את המועצה לדון במצב בעזה. המשקיף הפלסטיני באו"ם ריאד מנסור אומר כי מועצת הביטחון תתכנס לישיבה דחופה בעקבות ההסלמה בעזה. לדבריו, הוא קיים התייעצויות בנושא עם הגוש הערבי וגוש המדינות הבלתי מזדהות בניסיון לגייס אותן ללחוץ על מועצת הביטחון. לדברי מנצור, על המועצה לגנות ה״התקפה הברברית״, כלשונו, של ישראל על עזה, ולספק הגנות לתושביה. בד בבד פועלת קבוצת השגרירים גם לכנס את עצרת האו"ם, אם ייכשל המהלך במועצה. לשאלת כתבנו אם הרשות הפלסטינית אחראית לירי הרקטות מעזה, אמר מנצור שכל הפלסטינים מאוחדים ופועלים להגן על עצמם.

שגריר ישראל לאו"ם, רון פרושאור, מתח ביקורת על הפנייה למועצת הביטחון ואמר כי זו הפעם הראשונה שיש באו"ם ייצוג לארגון טרור. ״זה אבסורד שהשגריר הפלסטיני, המייצג ממשלת אחדות עם ארגון טרור שאינו מפסיק לירות אל אזרחי ישראל, מותח כאן ביקורת על ישראל, אמר פרושאור. הוא הוסיף כי אתמול העבירה ישראל מזון לעזה באמצעות 180 משאיות דרך מעבר כרם שלום, באותה עת שחמאס ניסה לחדור ממנהרה לקיבוץ כרם שלום. לדבריו, זו עדות לכך שהם מעוניינים בטרור ולא ברווחת תושבי עזה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, אומר כי תקיפת בתי המגורים בעזה היא פשע וכי הרג משפחות שלמות אינו ענישה קולקטיבית אלא "השמדה קולקטיבית", כלשונו. עוד אמר כי ההסלמה הזאת תובא לדיון במועצת הביטחון עד מחר (ה').

קבוצת שגרירים ערביים מתכוונת להיפגש עם הנשיא התורן של מועצת הביטחון ולבקש ממנו לכנס את המועצה בעניין המצב בעזה.

להאזנה - כתבה של בני אבני בנושא. יש להקליק על סמל הרמקול.

From:  http://www.iba.org.il

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések