Papp Monika


Összességében szerintem szervezett volt a Gozsdu udvarban a fesztivál, és rendben mentek a dolgok. Inkább az érdeklődő volt a több, a vásárló a kevesebb. Azt tapasztaltam, hogy zsidó témában mertek kérdezni az emberek, felvállalták, hogy nem tudják, de érdekli őket a téma. Szerintem ez nagyon jó..
Minden évben végigsétálok én is, de árulni csak az idén voltam először. Nincs összehasonlítási alapom.
zene lehetett volna, zenekarok felléphettek volna, akik valami jó kis zsidó muzsikát nyomnak. Ezt hiányoltam.
Én zsidósággal kapcsolatos könyveket árultam, voltak regények, különféle szépirodalmak, és különféle imakönyvek. Egy idősebb úr vásárolt újévi és Jom kipur-i imakönyvet is, mondván, hogy legyen sajátja. Majd másnap visszajött, hogy venne egyet a gyerekének is.
A különféle tárgyak iránt is elég nagy volt az érdeklődés. Többen kérdezték, hogy mit jelképez a menóra, vagy a mezuza, pontosan miért is tesszük fel az ajtófélfára, mi a hamsa, a havdala gyertyát például nem sokan ismerték fel.
Azt tapasztaltam, hogy elsősorban a középkorú generáció az, akinek a legambivalensebb érzései vannak a saját zsidóságával kapcsolatosan. A vallási szokásokat nem igazán ismeri, a témába nem mélyedt, viszont elengedni sem tudja. Többen mondták, hogy főleg a gyerekeiktől tanulnak.
Nagyon jó beszélgetések alakultak ki a stand körül, és biztos vagyok abban, hogy néhány emberrel még összehoz a jószerencsém, például a zsinagógában.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések